Let me tell you WHY most of the doctors these days need to work on their communication skill.
It happened last Tuesday, when the doctor asked me what was wrong.
"Kebelakangan ni asyik migraine pening migraine pening. Badan pun lemah-lemah gitu"
"Habistu? Apa masalah dia?"
"Oh um, nak tahu lah apa punca dia and stuff"
(sebab time kakak pergi sebelum ni doktor tu kata she had * disorder so I freaked out of course)
"Oh, itu salah kamu la. Kamu kena jaga diri sendiri. Ni dah sakit, doktor jugak yang kena cure"
That was one, and here is another one.
"Saya tak suka makan panadol, sebab nanti kita akan rely dekat benda tu walaupun sakit sikit-sikit je. Lagipun tak nak la depend on panadols je"
"Kamu ingat panadol tu untuk apa? Memang kena makan la. Kamu ni kuat sangat ke untuk biarkan je ubat-ubat tu?"
Then, after I got out of her freaking room, I cursed her. Seriously. I wanted to be cured yet I got hurt some MORE. There were tears, of course. Hmph.
I won't see you again, Doc.
No comments:
Post a Comment